Ana Sayfa > Soru-Cevap > Soru-Cevap

Soru-Cevap

Bu başlık altında El, ayak, koltuk altı ve yüz terlemesi ile yüz kızarması hakkında merak ettikleriniz ve bu hastalıkların tedavisinde Klipsli ETS’nin uygulanışı hakkında her türlü soruyu sorabilir cevabını bu köseden okuyabilirsiniz.. Ayrıca yüz kızarması için açık soru sormak  için http://www.yuzkizarmasi.com/soru-cevap u ziyaret edebilirsiniz.

Bu köşede yayınlanmasını istemediğiniz sorularınızı  drilhanakaslan@terliyorum.comadresinden sorabilir özel olarak cevap alabilirsiniz.. Bu köşe diğer hastalarında muhtemel aynı sorularına yardımcı olabilmek amacıyla ortak bir köşedir. Özel email adresinden çekinmeden yazabilrsiniz.

Lütfen acil sorularınız için  iletişimden telefon ile irtibata geçiniz..

Soru sormadan İletişim  Formu aracılığıyla ulaşmak için
tıklayınız.

LÜTFEN SORU SORAN HASTALARIMIZ İLETİŞİM FORMU DOLDURURLARSA KENDİLERİ İÇİN DAHA SAĞLIKLI CEVAPLAR YAZABİLCECEĞİM..

Op.Dr.İlhan Akaslan

Soru-Cevap , , , ,

  1. Oğuz
    Temmuz 1st, 2010 at 10:24 | #1

    hocam ii günler benim yüzüm ve koltuk altım stres anlarında(sınavlarda veya panik durumlarında)terlemeye baslıor ve duruduramıorum durduramayınca kendimi kötü hissediyor ve daha da fazla terliorum bu durum yüzünden panik bozukluk teşhisi bile kondum bu da beni terlememi engellemeye zorluor bana bu konuda yardımcı olabilir misiniz teşşekkür ederim

  2. nur
    Haziran 28th, 2010 at 22:50 | #2

    merhaba hocam ben 17 yaşındayım ellerim ayaklarım 6 yaşına kadar az az terliyordu ama 6 yaşından itibaren ellerim ve ayaklarım aşırı derecede terlemesi arttı ellerim ve ayaklarımdan çok şikayetçiyim. bir yorumda bi bayan doktorldan reçete aldıgını ve dha sonrada bu reçeteden fayda gördüyünü neredeyse ellerin ve ayakların hiç terlemedigini söylüyor. benim yaşım biraz küçük oldugu için amailiyat olmak için erken diye güşünüyorum ama elleirn ve ayaklarımda çok fazla terliyorum sınav kafıtlarımın ıslanmasın artık nefret ediyorum ben daha okuyuyorum benim için bir çözüm yolu yazarmısınız ya da o reçetiyi lütfen yazın bizde faydalanalım lüften sizden en kıssa zmanda cevap bekliyorum. el ve ayak terlemesi benim için bir kabus haline geldi artık yeter ya her türlü çareyi denedim sizde yazmak istedim inş sizden bi fayda görmek çok istiyorum lütfen bana bi cevap yazarmısınız lütfen bekliyorum.

  3. ayşenur
    Haziran 28th, 2010 at 22:47 | #3

    merhaba hocam ben 17 yaşındayım ellerim ayaklarım 6 yaşına kadar az az terliyordu ama 6 yaşından itibaren ellerim ve ayaklarım aşırı derecede terlemesi arttı ellerim ve ayaklarımdan çok şikayetçiyim. bir yorumda bi bayan doktorldan reçete aldıgını ve dha sonrada bu reçeteden fayda gördüyünü neredeyse ellerin ve ayakların hiç terlemedigini söylüyor. benim yaşım biraz küçük oldugu için amailiyat olmak için erken diye güşünüyorum ama elleirn ve ayaklarımda çok fazla terliyorum sınav kafıtlarımın ıslanmasın artık nefret ediyorum ben daha okuyuyorum benim için bir çözüm yolu yazarmısınız ya da o reçetiyi lütfen yazın bizde faydalanalım lüften sizden en kıssa zmanda cevap bekliyorum. el ve ayak terlemesi benim için bir kabus haline geldi artık yeter ya her türlü çareyi denedim sizde yazmak istedim inş sizden bi fayda görmek çok istiyorum lütfen bana bi cevap yazarmısınız lütfen bekliyorum.

  4. Yasin Özdemir
    Haziran 27th, 2010 at 19:22 | #4

    Merhaba bende 25.06.2010 tarih,inde ilhan beye klipsli ets ameliyatı oldum ilk 2 günün özeti kısaca şöyle öncelikle ellerimdeki o lanet olası terleme durumu kesinlikle yok tahmin edemezsiniz çok rahatım özellikle ellerde %100 lük başarı ayaklarımda terlemiyor ve koltuk altlarımdada terleme yok fakat biraz reflex terleme oldu zaten bu sonuçlarıda ilhan bey olabilme ihtimalleri ile belirtmişti bacaklarımdan ayak bileklerime ve sırt bölgelerinde birazcık terleme arttı ama umurumda bişle değil ilk 2 gün ağrılarınız olabilir özellikle koltuk altlarınızdan yapılan cerrahi müdahale ardından pek kolay kollarınızı kullanamıyorsunuz ama abartmayalım ben araç kullanma anlamında bashediyorum yoksa hertülü ihtiyacınızı giderebilecek düzeyde oluyorsunuz 1 hafta sonra tekrar yazmak dileğiyle kuprkuru eller ile TEŞEKKÜRLER İLHAN BEY

  5. ayşnur
    Haziran 25th, 2010 at 21:21 | #5

    meraba hocam ben 17 yaşındayım ellerim ayaklarım 10 yıldır terliyo amaliyat olmayı düşünüyorum. ama bi yorumda reçetedeki kullandıgı içlarla geçtigini söylüyor ama benim ellerim ve ayaklarım çok aşırı derecede terliyor. reçeteki ilaçları bana da önerseniz biz fayda görebilirmiyim.lütfen bana bi çözüm yolu söyleyin yaşım daha küçük oldugu için amaliyatı olmak istemiyorum ama ellerim ve ayaklarımda terlemsin istiyorum lüften cevabınızı nbekliyorum.

  6. umut
    Haziran 23rd, 2010 at 22:20 | #6

    İyi Günler Dr.Bey.
    Bu siteyi yeni keşfettim.Okudukça kendi sorunumu daha iyi anladım ve kurtulmak için bir umut doğdu içimde.34 yaşındayım.Kendimi bildim bile yoğun el ve ayak terlemesi yaşıyorum.Erkek kardeşimde de var aynı şekilde.Hayatımı çaldı ve çalmaya devam ediyor.Son zamanlarda daha da arttı sıkıntılarım.İşimde ve sosyal hayatta çok kaybım oldu.Ancak bunun bir hastalık olduğunu yeni anlıyorum.Kişilik olarak fazla açık ve rahat bir insan değilim.Zaman zaman çok duygusal çöküntüler de yaşadım:Depresyon tedavisi de gördüm.Kardeşim de gördü.Ama sizin yazılarınızı okuyunca anladım ki bu el terlemesiymiş bizi toplumdan insanlardan kaçıran.Bu yaşa kadar bu sorunu taşıdım ama artık dayanamıyorum.Klipsli ETS yi basından duydum:evimde internet var herşeyi araştıran ben en büyük sıkıntımla ilgili en ufak bir araştırma yapmadım internette.çünkü öyle bi kabüllenmişim ki bunun kişilikle ilgili bir mesele olduğunu bunun ölünceye kadar benimle gideceğini düşünüyordum.bu siteyi ve diğerlerini inceledikçe zihnim aydınlandı.kurtulabilirim demeye başladım.evliyim 1 çocuğum var ama inanın son günlerde intihar etsem de bu sorunu taşımaktan kurtulsam demeye başladım.iyi bir eğitimim olmasına rağmen hep geri planda durdum.insanlarla ilişkilerimi kısıtladım iş yerinde.şimdi kaybettiklerime ağlıyorum.elimden ter damlar vaziyette bir insanla tokalaşmak demek nemim onun karşısında 1 o yenik duruma düşmem demek ki bu 1 sonra 2 oluyor 3 oluyor..ama şunu hissediyorum ki el terleme sorunum olmasa rahat olucam.soğuk ortamlarda rahatım ve kendimi ifade eder hakkımı da ararım.ama ortamın sıcaklığı ile benim sıkıntım paralel artıyor.yaz aylarından nefret eder oldum .biraz iç dökmek gibi oldu kusura bakmayın kendimle ve sorunumla yeni yüzleşiyorum.eşim tam anlamış değil beni.ben de terliyorum diyor.onu da ikna edebilir desteğini alırsam bu ameliyatı olmak istiyorum.
    Hocam eskişehirdeyim istanbula geliş gidişimi nasıl ayarlayacağımı düşünüyorum.hem muayene için hem ameliyatlar için ayrı ayrı zamanlarda mı gelmem lazım.gelmeden önce burada yaptırmam gereken testler var mı.
    ilginiz için şimdiden teşekkür ederim.

  7. Sally
    Haziran 21st, 2010 at 13:25 | #7

    Hım bu arada eklemeyi unuttum Sevgili İlhan bey.Bendede aşırı yüz kızarması oluyor.Kızarmadan ote ben acyip birsey oluyorum aşırı sıcakda güneşe cıkınca..Psikolojim bozuluyor..Bunuda önleyebilirmiyiz ki? Tekrar teşekkürler..

  8. Sally
    Haziran 21st, 2010 at 13:22 | #8

    Merhabalar..Ben Ichtyosis hastasıyım.Hiç terlemeyen vucudum yaşım ilerledikce terlemeye başladı.Bu cok sevindirici bir durum.Ancak Bu seferde baska sorunlar oluştu.Mesela yüzümde bıyık kısmımda ve cenemin hemen ust kısmında terlemeye bağlı olarak beyazlamalar oluşuyor..Yani hani elleriniz suda uzunn bir sure kalınca nasıl beyazlar o şekilde..Rahatsızlık veriyor..Sorum ise şu; Sadece dudaklarımın alt ve ust kısmındaki bu aşırı etrlemeyi önleyebilirmiyis? Diğer bolgelerdeki terleme aşırıda olsa güzel :) Yıllarca kuru gezdim terlemek büyük bir nimet..Yüzümün sadece dudak cevresinin terlemsini istemiyorum.Mümkün müdür? Ayrıca Hipertiroidi hastasıyım bununda aşırı terlemede rolu var.. İnşallah en kısa zamanda cevap alabilirim.Cunku bu durum artık beni cok üzüyor :S Teşekkürler..

  9. abdurrahman
    Haziran 21st, 2010 at 08:16 | #9

    merhaba hocam benim ellerim ve ayaklarım sizin web sitenizdeki fotoğraflar gibi aşırı terliyor ben klips yöntemiyle mi tedavi olmalıyım.çok rahatsız oluyorum günlük hayattada.

  10. aysun
    Haziran 20th, 2010 at 12:04 | #10

    mrh hocam ben 23 yaşındayım.23 senedir bu sıkıntıyı yaşıyorum .ellerim o kadar terliyorki otobüsyken bazen terin yere damladığı bile olyr özellikle insanların ilgiç ilginç bkması çok rahatsız ediyor.daha önce bir kaç yöntem denedim ama çokta başarılı olmadı.bu yöntemi uzun süre önce duymuştum yaptırmayı çok isterim ama bunun maliyeti nedir onu öğrenebilirmiyim?

  11. uğur
    Haziran 19th, 2010 at 18:51 | #11

    sosyal fobi olduğumdan sürekli kızlar karşısında konuşurken terliyorum bu psikolojik tedaviyle mi yoksa ameliyatlamı durdurulur ?

  12. Cemil AY
    Haziran 18th, 2010 at 18:46 | #12

    Merhaba İlhan bey öncelikle iş hayatınızda başarılarınız devamını dilerim.
    Web adresinizi Google aracılığıyla buldum. Benim sorunum çok heyecanlanıyorum avuçlarım,ayaklarım terliyor heyecandan dolayıda birşey anlatıyorsam kendimi iyi ifade edemem dolayısıyla kelimeleri karıştırım ve buda beni psikolojikmen çok etkiler,bir daha o insanla yüzyüze gelmemeye çalışırım buda beni içine kapanık birisi yapıyor bu durumda sıkıntılarımı sıralarsak büyük bir moral bozukluğu alkol alma isteği kendinden nefret etme hıçkırıklı ağlama da olur. bir iş yaparken sanki herkes bana bakıyor yürürken birileirnin önünden geçmek beni öldürüyor sanki. 30 yaşındayım şimdiye kadar benim hiç kız arkadaşım olmadı.16 yaşındayken halamın kızından hoşlanıyordum sürekli bir köşeye çekilir o anlatırdı ben heyecanlanıyordum üşüyordum tek tük kelmeler söylerdim ama ona sevdiğim söyliyemedim :( ( Hep içimde kaldı. benim hakkım olduğu halde kimseden birşey istiyemiyorum. bu satırları yazarken bile avuçlarım, ayaklarım terliyor. evliyim 2 çocuğum var ellerinizden öper 1′i 6 diğeri 2 yaşında. 6 yaşındaki oğlumda aynı benim gibi içine kapanık televizyonun başında oturur dışarı çıkmaz, anasınıfa gidiyor hocası onun çok zeki olduğunu ve onunla hiç bir sıkıntının olmadığını söylüyor, burak hiç kimseyle konuşmuyor sorulan sorulara yabancıysa cevap vermiyor yüzünü başka tarafa çeviriyor,benim oğlumdan bahsetmemin sebebi bende onun gibiydim küçüken böylece küçüklüğümüde size anlatmış oldum. yaptığım hatalarımı kabulenemiyorum, başkasına bakıyorum yaptığı hataları hiç yüzleri kızarmıyor, ben olsaydım şimdi yerin dibine girerdim diye kendi kendime söylenirdim.hiç sosyal hayatım yok ne bir akraba ziyareti ne eş dost ziyareti sadece evden işyerime.bu arada ben internet cafe ve bilgisayar satışı cep telefonu satışı işiyle uğraşıyorum.size bir anımı anlatayım,2 bayan geldi iş yerime,yandaki apt. oturduklarını söylediler ve benden onların bilgisayarına bakmamı istediler tamam dedim gittim bilgisayarın internet kablosunda sorun vardı kablonun ucunu değiştiriyum ve yüzüm öyle bir kızarmış biri bana bir soru sorsa cevap vermem imkansız olurdu, kendi içimden ne oluyor bana niye böyle oluyorum heyecandan yüzüm asılmıştı sesim kısılmıştı konuşamıyordum işim bitiğinde ücreti istemeye yüzüm yoktu zar zor iyi akşamlar dedim başımı onlara çevirmeden çıktım geldim dışarı çıkınca sanki yeniden doğmuştum çok rahatlamıştım. İlhan bey benim hastalığım genetikmi?çare varmı çok zor durumdayım Allah tan korkmasaydım belki intiharıda düşünürdüm çünkü sürekli sıkıntı halindeyim.İlk defa birisine kendimi anlatıyor ve bunda çok hoşnut oldum.cevabınızı beklyorum tşkler Allaha emanet olun saygı ve sevgilerimle.

  13. Haziran 15th, 2010 at 22:01 | #13

    İlhan Bey size gerçekten minnettarım. Koltuk altımın aşırı terlemesi yüzünden yılardır siyah t-shirtler giymekten, dolabımı açtığımda siyah kıyafetler yüzünden içimin kararmasından, işe giderken yanımda 2 adet yedek t-shirt götürmekten bıkmış usanmıştım. İyiki size gelmişim, verdiğiniz sprey sayesinde ilk hafta %50, takip eden 2. hafta %80 oranında terlemem azaldı. Mucize gidi bir şey bu. Önce gidip en sevdiğim renk olan beyaz ve pembe kıyafetler aldım kendime. Kendime inanılmaz bir güven geldi, resmen psikolojim düzeldi, sanki herşey buna bağlıymış ki kendimi inanılmaz derecede mutlu hissediyorum. Şuan 3. haftamdayım ve haftada 2 – 3 kez kullanmam yetiyor spreyi. İlhan Bey ize binlerce kez teşekkür ederim. Resmen hayatımı değiştirdiniz. Beni ameliyattan vaz geçirdiğiniz içinde ayrıca teşekkürler. İyi ki sizi tanımışım.

  14. MEVLÜDE UZDEMİR
    Haziran 15th, 2010 at 10:19 | #14

    MERHABA HOCAM BEN 25 YAŞINDAYIM VE AŞIRI TERLEME ŞİKAYETİ OLAN ONLARCA HASTADAN BİRİYİM YILLARCA ARAŞTIRMAKTAN NERDE NE TEDAVİ VAR OKUMAKTAN ÇOK YORULDUM ELLERİM AYAKLARIM YÜZÜM BASENLERİM KISACA VÜCUDUMUN HER YERİ AŞIRI TERLİYOR ÖZELLİKLE YAZ AYLARINDA DAHA AŞIRI OLUYOR SOSYAL YAŞAMIMI ÇOK KÖTÜ ETKİLİYOR DOĞRUSU BUNDAN 5 6 SENE ÖNCE GİTMEDİĞİM DOKTOR KALMADI YAPACAK BİŞEY YOK ÖMÜR BOYU ÇEKECEKSİN BOTOKS YAPTIR DEDİLER VE İDARE ETMEYE ÇALIŞTIM AMA GERÇEKTEN OLMUYO ÜSTELİK BEN HEMŞİREYİM ÇALIŞMA HAYATIMIDA OLUMSUZ ETKİLİYO SÜREKLİ ELLERİMDE SELPAKLARLA GEZİYORUM YAZ GELİNCE HEP SİYAH GİYİNİYORUM VE BU SICAKTA ÇORAPSIZ GEZEMİYORUM İNANIN ÇOK ZOR BİR DURUM KLİPSLİ ETS İLE İLGİLİ YAZINIZI OKUDUM OPERASYON SONRASI VÜCUDUN BELLİ KISMINDA %30 FAZLA TERLEME OLABİLİYOR DEMİŞSİNİZ ÇOK ÜZÜLÜYORUM YA GALİBA BENİM İÇİN UYGUN DEĞİL:(AMA BİR HASTANIZIN YORUMUNU OKUDUM REÇETE İLE TEDAVİ OLMUŞ VE HİÇ OLMADIĞIM KADAR KURUYUM DİYOR NEOLUR BANADA ÖNERİN ARTIK YAZ AYLARINI KABUS OLARAK GÖRMEK İSTEMİYORUM İLGİNİZ İÇİN ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER HERKESE SAĞLIKLI VE KURU BİR YAŞAM DİLİYORUM!..

  15. Yusuf Can
    Haziran 13th, 2010 at 07:11 | #15

    Merhabalar hocam ben 17 yaşındayım ve 1 yıldır bu Terleme Sorununu Çekiyorum Sosyal Hayatım Resmen Mahvoldu Aylardır Evden Çıkmak İstemiyorum İşe Başlayamıyorum Ellerim Ve ayaklarımda Morarma var ve terleme Sanırım Bu Sorun Terlemeden Kaynaklanıyor Yaz Kış Hep Aynı Sorunu yaşıyorum Umarım Sizle tanıştıktan Sonra hayatım Değişir Gençliğim resmen Eriyip gidiyor Umarım Yardımcı olursunuz Teşekkürler

  16. mehmet akıncı
    Haziran 11th, 2010 at 22:31 | #16

    Sn Benim Gibi yüz kızarması Ceken Hastalar ben 8 haziran 2010da sayın İlhan Beyin Yanına Geldim Çok uzaklardan D.bakırdan Geldim Çünkü Güveniyordum Fakat Görünce Ne kadar İyi birisi Oldugunu Gözlerimle gördüm. Gördüğüm en iyi Doktordu diyebilirim . Bir insan Bu kadarmı şeker olur yaw :) Bakın İlhan Beyin yanına Çekinmeden Gelebilirsiniz. Kendisi Para pul Pesinde değil. Onun amacı sizi Bu hastalıktan Sizi en kolay Şekilde Kurtarmaktır . Neyse ben gidince ameliyatı Kafama Koymustum Ama İlhan beyi dinleyince İkna Oldum önce İlaç Tedavisi Söyledi Kendisinin Parada Gözü Olsaydı Hemen ameliyat yapardı Parasına Bakardı Sizden dileğim İlhan beyi görün Öle Düşünün Bir insan BU kadar mı İyi Olur yha Emin OLun kendisi Deneyimli Türkiyenin En iyi Klipsi Ets yapan Gögüs cerrahisi Uzmanıdır Kendisi doktor değil sanki Baba ben cok sevdim eminim sizlerde cok seveceksiniz… bir_Delisevda_07@hotmail.com

    I love you İlhan

  17. Volkan
    Haziran 10th, 2010 at 19:04 | #17

    ilhan bey;

    selam ilhan bey nasılsınız;geçen ay ameliyat oldum ve rekorunuzu kırmıştım iki gün hastahanede yatarak:) yurtdışına çıkacağımı sölemiştim şu anda türkmenistanın başkenti aşkabattayım daha önceden yazıcaktım ama hiç fırsatım olmadı,yaptığınız operasyonda ne kadar başarılı olduğunuzu sölemek istiyorum,gerçekten hayatımda çok değişiklikler oldu,daha önceden sıcak ülkelerde bulunmamıştım ve burası çok sıcak yazın ve inanın bu operasyonun bana ne kadar çok fayda ettğini size sölemek istiyorum,zaten ben sosyal bir insandım ve bu hastalığı yenmek için çok uğraşmıştım,şu anda tamamen yüz kızarmam gittiğini söleyebilirim,bir çok ortama rahat giriyorum,toplantılardan yüzüm ak çıkıyorum,size çok teşekkür ediyorum.sölediğiniz gibi göğüs,sırt ve bel kısımlarında terlemelerim biraz fazla ama burası sıcak ülke birazda onun etkisi var onuda sorun etmiyorum,birazda bacaklarımda terleme oluyor,yüzümde hiç terleme yok,hiç biri sorun değil hocam,bu hastalıktan kurtuldum ya huzurlu ve mutluyum,kendinize iyi bakın,

    • Dr. İlhan Akaslan
      Haziran 10th, 2010 at 22:58 | #18

      Sn Volkan,
      Yüz kızarıklığından kurtulmanıza, Mutlu olmanıza sevindim. İki gün yatışınız yurt dışına çıkacağınız için gönlüm elvermememişti.. Sizleri sağlıklı en az riskle evinize ulaştırmak tek amacımız.. Yeni yüzünüzün keyfini çıkartın..
      Saygılarımla

  18. samet
    Haziran 9th, 2010 at 15:09 | #19

    merhaba hocam ;
    hocam sizi bır umut olarak göruyorum 22 yaşındayım ve bır yuksek okulda okuyorum yakın da devlet memuru olarak göreve başlayacam ama ben de aşırı olduğunu düşündüğüm bir el terlemesi var yaz kış terleme oluyoo bazen de ellerim de morarmalar oluyo terlerken, koltuk alltlarım ve ayaklarım da da terleme aluyo sevdiğimin elını tutamıyorum 3 kardeşiz ve 3 ü muz de de varr bu hastalık bazı losyonlar kullandım el terlemem de pek etkılı olmadıla ama koltukk altı terlemesi ni belli ölçü de durdur du ama benim için olmaz sa oolmazım ellerim mesleğimi bunlarla icra edeceğimm lutfen bana yardımcı olunn şimdiden teşekkurlerr

    • Dr. İlhan Akaslan
      Haziran 10th, 2010 at 11:42 | #20

      Sn Samet,
      Evet hep söylediğim gibi losyonlar el terlemelerinde etkisi çok azdır. Boşuna losyon almayın.. Losyonun etki alanı el ayak ve yüz dışında kalan gövde kısmıdır. En etkil olduğu alan ise koltuk altıdır. Sizin için operasyon uygun gibi duruyor..
      Saygılarımla

  19. barış
    Haziran 4th, 2010 at 14:29 | #21

    slm hocam ben barış daha önce de yazmıştım ben de çok aşırı yüz terlemesi var.öğrenci olduğum için ayrı bir sıksıntı oluyor.Özellikle bu yaz aylarında beni çok rahatsız ediyor.bu durundan kurtulmak istiyorum.bana yardımci olursanız sevinirim.şimdiden teşekkürler

    • Dr. İlhan Akaslan
      Haziran 10th, 2010 at 11:44 | #22

      Sn Barış,
      Yüz terlemesi dikkatli değerlendirilmesi ve dikkatli ameliyat edilmesi gereken bir durumdur.. Hastanın bizzat gelerek muayene olmasında fayda vardır..
      Saygılarımla

  20. hanife
    Haziran 4th, 2010 at 12:26 | #23

    hocam ben 17 yaşında bi bayanm hocam benim el lerim ayakklarım koltuk altm we burun kaş larm dan damlarcasına ter liyorum we artık bıktım.ellerimi dewamlı silmekten.we açık ayakkabı giyemyrm hocam ben bundan nasıl kurtlablrm.. lütfen yarddmcı olunn..yanıtınızı beklıyorum..daha once hiç br dktra weya uzmana gtmedmm….

  21. faruk
    Haziran 3rd, 2010 at 23:54 | #24

    merhaba dr.İlhan bey
    Ben kendimi bildim bileli el terlemesi ve ayak terlemesi var(cocukluk yaştan bu yana yani ilkokula başladıgım yıllardan beri)ve ben bu halde cok başarılı bir ögrenciydim ama nasıl yazı yazdıgımı ben bilirim hep uzun kollu elbise giyerdim ,neyse psikolojik yönü Büyüdükce sıkıntı arttı ve kabuguma cekilmeye başladım.ya benim harbi,den psikolojik destege ihtiyacım var ama hic gitmedim.( depresyondayım)daha neler neler doktor bey ilk defa bu konuda acılıyom bişeyi ne kadar saklamaya calışırsan o kadar sıkıntıya giriyosun. ŞU ANDA YAŞIM 23 VE HAYATTAN HİC Bİ HUZUR ALAMIYOM. calışmak istemiyom ölmeyi bile düşünüyom. Hep bu rahatsızlıgı kaderim diye cekiyodum.(İNŞALLAH KADER DEİLDİR)ALLAH izin verirse sizinle irtibata gececegim.Gerçekten psikolojik yardıma ve tedaviye ihtiyacım var … SAYGILARIMLA

  22. meltem
    Haziran 1st, 2010 at 17:38 | #25

    sayın hocam bnim ellerim sürekli bir terleme ve nem içinde. stresli ve gergin zamanlarda bunun şiddeti dahada artıyor acaba bu psikolojk birşey olabilir mi ? tavsiyelerinizi bekliorum .

  23. BUKET
    Haziran 1st, 2010 at 15:57 | #26

    hocam ben buket
    20 yasındayım ve öğrenciyim.hocam benim elim ayağım hatta koltuk
    altım cok fazla terliyor.öyleki elimi sanki yeni yıkamıs gibi
    ıslak oluyor.bu da hayatimi berbat ediyor yapmak i
    stediğim o kadar cok sey var ki yapamiyorum.hayatta hep ikinci planda kalmayı tercih ediyorum.hocam eğer ben ameliyat olmak istersem bunu sağlık güvencem karsilar mi diye sormak istedim.

  24. hakan
    Haziran 1st, 2010 at 12:42 | #27

    @vildan ören
    vildan hanım ilhan beyin verdiği ilaç vücut ve yüz terlemesin de de etkilimi

  25. nazlı
    Haziran 1st, 2010 at 11:24 | #28

    merhaba doktor bey ben adanadan nazlı 22 yaşındaym bende koltuk altı terlemesi için Klipsli ETS düşünüyorum ameliyatı biraz araştırdım hiç bir yan etki rahatsızlık olmayacağını yazıyorlar doğrumudur bu sonuçlar çok kararsızım ve ücreti hakkında beni bilgilendirirseniz sevinirim..

  26. yılmaz
    Haziran 1st, 2010 at 00:20 | #29

    ilhan bey bendeki sorun ani yüz kızarması her ortamda yuzum kıpkırmızı oluyor özellikle kapalı ortamlarda ve utandıgım anlarda dahada cok kızarıyorum ameliyat olmak istiyorum ama refleks terlemeden korkuyorum gerci asırı terleyen bi insan da degilim hatta az terledigimi bile söyleyebilirim
    asıl beni tedirgin eden konu ameliyat olduktan sonra refleks terleme fazla oranda olur da yuz kızarmam gecmezse diye korkuyorum artık katlanamıyorum bu duruma ve kesin bi cözum istiyorum yardımcı olursanız cok sevinirim hocam….

  27. İlkay
    Mayıs 31st, 2010 at 12:42 | #30

    Merhabalar
    Yorumlarla herkes bir katkı yapıyor benimde çorbada tuzum olsun :)
    Arama motorlarından tesadüf üzerine bu sayfayı buldum ve yorum bırakdım İlhan bey hemen cevap verdi yorumun üzerine İlhan beyi aradım kendilerinden yardım istedim ve bana nasıl bir yol izleyeceğimi ne yapmam gerektiği konusunda yardımcı oldular iyki aramışım iyki sayfanızı bulmuşum :)
    İlhan bey çok tşk ederim koltuk altı terlemem %50 azaldı inş zamanla oda azalcak Allahın izniyle
    Koltuk altı terlemesi olan kişiler ameliyat düşünmeyin önce bir İlhan beyle görüşün derim…

    • Dr. İlhan Akaslan
      Mayıs 31st, 2010 at 23:22 | #31

      Sn İlkay,
      Daha da memnun kalacağınıza inanıyorum.. Tavsiyelerimizi dinlediğinizi için teşekkürler.

  28. Emre
    Mayıs 31st, 2010 at 09:26 | #32

    mrb hocam.yardımınıza ihtiyacım var Clips ets ameLyatı olmak istiyorum bütün belirtiler ve kriterler tutuyor.Ailemde annem de var.özellikle yüz kızarması ve terlemesi avuç içi terlemesi oluyor. farklı bi topluma girince heyecan aşırı yüz kızarması ve terleme oluyor.Engelleyemiyorum bir anlık oluyor herşey.amelyat hakkında bilgi veririmisiniz cok büyük sorun olmaya başladı benim içn 20 yaşındayım sosyal hayatımı cok etkiliyor

  29. elif
    Mayıs 30th, 2010 at 13:33 | #33

    Merhaba İhsan Bey
    benim henüz 2 aylık bir kızım var terlediğinde terinin çok tuzlu olduğunu farkettik ve doktora başvurduk bizden ter testi istedi bunun sonucunda bebeğimin terle tuz kaybettiğini söyledi. bunun takviyesi içinde bebeğe serum verilmesi gerekiyormuş bebeğe serum tedavisi uygulandı ancak bir kaç gün sonra doktora yeniden gittiğimizde tuz miktarının yine düştüğünü yeniden serum verilmesi gerektiğini söyledi.terdeki tuzun başka bir şekilde bir ilaçla veya evde uygulanabilecek bir tedaviyle takviye edilmesi mümkünmüdür?

    • Dr. İlhan Akaslan
      Mayıs 31st, 2010 at 23:26 | #34

      Sn Elif,
      Çocuk Hastalıkları uzmanı arkadaşımızın takip ve tedavisinde olnamız gereklidir. Geçmiş olsun..

  30. mehmet
    Mayıs 30th, 2010 at 12:08 | #35

    Merhaba doktor bey. Ben 23 yasında bır bayım. Neredeyse 3 – 4 sene önce koltuk altımda aşırı terleme başladı, doktora gittim hiperhidroz teşhisi konuldu. Şimdi ise koltuk altıyla beraber elimde ve ayağımda da var terleme. Ellerimde çok fazla yok yani damlayacak şekilde diyil ama hep memli olur, heyecanlandığımda daha da artıyor. Ayaklarımda çorabımı ıslatacak kadar var. En fazla koltuk altımda. Genelde terleyen birisiyim. Sırtım, bacaklarım ve genetik bölgede de terlemem var. Sormak istedigim acaba ben ameliyata uygun bir hastamıyım?. Yani ameliyat sonrası reflex terleme oluyomuş özellikle sirt, göbek, bacaklar ve genetik bölgede. Benim zaten o bölgelerde terlemem mevcut, ameliyat sonrası daha da artma riski var mı acaba? Yani ameliyat olursam eski halimi cok ararmıyım? Msjım baya uzun oldu farkındayım ama doktor bey çok çaresiz kaldım bu konuda bana yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim…

    • Dr. İlhan Akaslan
      Mayıs 31st, 2010 at 23:28 | #36

      Sn Mehmet,
      Her zaman ellerde terleme çok olacak diye bir kaide yok bazen koltuk altı fazla el orta derecede olabilir. Değerlendirmemiz sonrasında size uygun tedavi bulabileceğimize inanıyorum..

  31. ugur
    Mayıs 28th, 2010 at 15:22 | #37

    merhabalar hocam ben adanadan yazıyorum kış ayları pek değilde yaz ayları yüzümde aşırı terlemeden şikayetçiyim benim halimi anca benim gibi olan bilir anneme babama diyorum boşver terlemek iyidir diyorlar ama aşırısıda insanı strese sokuyor toplumda hava da biraz sıcaksa terliyorum terledikçe daha terleyeceğim düşüncesi geliyor onun için bi yere gideceksem anca terlerim ben rezil olurum boşverrim düşüncesi var kışın sorun olmuyo da hocam hatta meslektaş olacaz sırf bu yüzden soğuk olur diye kayseride üni okumayı tercih ettim iyide okul hayatımda kışın sorun yaşamadım (daha hazırlık 6 sene var) bu böyle giderse ilerde stresli durumlar çok yaşayacağım doktor olunca hasta muayeneye gelecek benden şapır şapır ter akacak bu ameliyat tamam geçirdi diyelim refleks terleme dedikleri şey kötü mü bacaklarda benim hiç ter yok yada çok az var aşırımı ter akacak ordan oda soru işareti bıraktı aklımda yan etkisi olmayayacağını bilsem parayı öyle yada böyle ayarlayıp yarın ameliyat olmaya gelirim hocam lütfen cevaplarsanız sevinirim iyi günler..

    • Dr. İlhan Akaslan
      Mayıs 31st, 2010 at 23:29 | #38

      Sn Ugur,
      Sizi kapsamlı olarak değerlendirmemiz lazım. Değerlendirmemiz sonrasında size uygun tedavi bulabileceğimize inanıyorum..

  32. yasemin
    Mayıs 26th, 2010 at 09:55 | #39

    Merhaba,
    Ben Yasemin …..41 yaşımdayım.30 lu yaşlarımın başından beri aşırı yüz terlemesi yaşıyorum.Mesleğim avukatlık.11 yıldır hayatım kabusa dönmüştü adeta.Yaz kış terliyordum ve terleme yüzümde olduğundan kamufle etme şansım da yoktu.Duruşmalarda yaşadığım sıkıntıları anlatmam mümkün değil.Sosyal hayatımdan hiç bahsetmeyeyim çünki artık yok gibiydi.Özellikle yaz aylarında sadece işim gereği dışarı çıkıyor ve mümkün olduğunca yürümemeye efor harcamamaya çalışıyordum.Dile kolay 11 yıl boyunca neredeyse zamanımın çoğunu evde ya da kapalı ortamlarda geçirdim.Tabi bunun sonucunda kilo aldım,kendime güvenimi kaybettim asosyal bir kişi olup çıktım.Ve sonunda ameliyat olmayı düşünerek Sayın İlhan Akaslan’dan randevu aldım.Muayeneye gittiğimde tıpkı burda olduğu gibi tüm sorunlarımı anlattım,sabırla dinledi.Doktorunuzun sizi dinlemesi sözlerinize önem vermesi çok önemlidir.Evet sonunda bana ameliyat değil ama ilaç tedavisi önerdi.O anda gözlerimden akan yaşlara engel olmadım,önerdiği tedavi kolaydı ve ben bunca yıl boşuna mı bu kadar sıkıntı yaşamıştım.Hastanden çıkar çıkmaz ilacı aldım ve hemen kulanmaya başladım. Ve bir haftadır kullandığım ilaç sayesinde 11 yıldır beni rahatsız eden ve hayatımı kabusa çeviren terleme sorunundan kurtuldum.Doktoruma ne kadar teşekkür etsem azdır,çünki o bana adeta hayatımı geri verdi.Benimle aynı sorunları yaşayan çok insan var biliyorum,ne kadar basit gibi görünse de inanılmaz zor bir rahatsızlık olduğunu ancak yaşayanlar bilir,o yüzden eğer bu yazıyı okuyorsanız bence daha fazla ertelemeden çözüme kavuşturun…
    Hayatı tekrar sevmemi sağlayan sevgili doktoruma sonsuz teşekkürler…

    • Dr. İlhan Akaslan
      Mayıs 31st, 2010 at 23:32 | #40

      Sn Yasemin,
      Mutlu olmanıza çok ama çok sevindim. Gözyaşlarınızı şimdi daha iyi anlıyorum. Bizi dinlediğiniz ve tavsiyelerimize kulak verdiğiniz için bizede size teşekkür ederiz. Görülüyor ki herkesin ameliyat olmasına gerek yok. Her hastaya uygun bir tedavi vardır. Bizi takip ediniz. Kontrolsüz tedaviye devam diye birşey yok sakın unutmayın.. Saygılarımla

  33. ceren
    Mayıs 26th, 2010 at 09:33 | #41

    merhaba hocam ben 18 yaşındayım, benim şikayetim biçok arkadaşım gibi ellerim,ayaklarım ve koltukaltımın terlemesidir. çok aşırı derecede terliyor. gaziantepte bir özel hastaneye gittim doktor bi tedevi önerdi ama ismini hatırlamıyorum. bu klipsli ets tedavisinin uygulamanması hakkında biraz bilgi verirmisiniz. yani ameliyatta hangi işlemler uygulanacak. ayrıca bi sorum daha olacak bu aşırı terlemenin kilo vermeylede alakası varmı yani ben terlemeden kurtulduğumda terleme kesildiğinden dolayı kilo alma söz konusu olabilirmi şimdiden çok teşekkür ederim hocam

  34. nur
    Mayıs 23rd, 2010 at 21:17 | #42

    hocam gönderdigim soruya cevap yazmadınız merakla cevap bekliyorum 21 yasındayım yanaklarım ve burnum günde bir kez bazen aynı anda bazen farklı zamanlarda ortada hiçbir sey yokken kızarıyo ameliyat olmak istiyorum fakat horner sendromu korkutuyor ve kızarmamın sempatık sistemimle bi alakası yokmus gibi geliyor çunku durup dururken oluyor sizce bende işe yararmı cevabınızı beklıyorum

  35. derya
    Mayıs 23rd, 2010 at 17:36 | #43

    merhaba ilhan bey;
    ben daha 17 yaşındayım fakat kendimi bildiğimden beri terliyorum.Ellerim,ayaklarım,koltukaltlarım ve hatta bazen tüm vucudum sular içinde kalıyor.İnanın şuan bu yazıyı yazarken bile klawyenin tuşlarına basmak benim için işkence.Gitmediğim doktor kalmadı.Bana önce botox yöntemi sunuldu.Fakat hem maliyet hemde sağlık açısından uygun bulmadığım için yaptırmadım.İlaç tedavisi de denedim ama hiç bir işe yaramadı.En son bu aralar bana karaciğer amelyatından bahsettiler.Sağ ve sol taraftan kesilip fazla sinir damarları eritilip hastalık önlenecekmiş.Tabii bu yötem çok riskli ve benim yaşıma,bünyeme uygun değil.Ama ben daha fazla böyle yaşayamıyorum.Öğrenciyim ama ne kalem tutabiliyorum nede kağıt.Bu yüzdende okulda hep sorun yaşıyorum.Sadece okulda da değil.Otobüste,evde,sokakta her yerde..Hiç bir şey tutamıyorum.Tutsamda kayıp gidiyor.Artık evden dışarıya bile çıkmak istemiyorum.Geçen gün televizyonda klipsli ets yöntemini gördüm ve anlatılanların hepsi bende mevcuttu.Bunun için internette araştırma yaparken size rastladım.Beni anladığınızı düşünüyorum ve sizden bir çare bekliyorum.Eğer bana cevap verirseniz çok sevinirim.
    Saygılarımla.

  36. Rıdvan Erdem
    Mayıs 21st, 2010 at 21:30 | #44

    Sayın Dr. İlhan bey benim yaklaşık 2 2.5 sendir bir yüz kızarması yüz terlemesi ayak terlemesi bunlardan şikayetçiyim ve kötü bir yanıda hepsi aynı anda etkisini gösteriyor ve çok rahatsız oluyorum durduk yere yüzüm kızarıyor ve bundan çok şikayetçiyim Lütfen yardım edin.. Teşekkür Ederim

  37. nur
    Mayıs 20th, 2010 at 09:11 | #45

    nur :hocam mrb ben 21 yasındayım ve kebndimi bildim bileli yananklarım ve burnum bazen aynı anda bazen ayrı çok çok kızarıyo hayatımı mahvediyo baslıyo 2 saatte amamen geciyo ve bembeyaz oluyorum ve kısın hergün yazın daha az oluyo ve hiçbirşey yokken tv izlerken filan oluyor klipsli ets olmak istiyorum ama horner sendromu gelişir diye korkuyorum birde hocam ben tıp fak. öğrencisiyim ve hocalarım yüzün kızaran bölgelerinden parasempatıkler sorumludur diye ogrettiler kafam karıstı hatta parasempatıklerin kan damarları üzerindeki tek etkisi yuzun kızaran bolgelerindeymıs lutfen beni aydınlatırmısınız çok mutsuzum bu konuda

  38. onur
    Mayıs 19th, 2010 at 16:33 | #46

    merabalar klipsli ets olduktan sonra göğüs filmi çekildiğimiz zaman klipsler görünürmü acaba

  39. hasan
    Mayıs 19th, 2010 at 06:57 | #47

    Hocam merhabalar, 29 yaşındayım ve çok hızlı ve yoğun terliyorum önce başımın tepesi, yüzüm, boynum olmak üzere ve hemen kızarıyorum. Vucudum heyecan yada hareket halinde iken olması gerekenden daha çabuk ısınıyor, Koltukaltından yapılacak olan bu ETS ameliyatı ile terlemelerin azalacağı doğru mudur? bu ameliyatta gerekli koşullar (vucut kilosu,hormon tetkiki) nelerdir ve SSK’lı bir çalışan olarak SSK dan faydalanarak bu ameliyatı olabilir miyim? Ameliyattan ne kadar süre sonra taburcu ediliyorum?
    Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.

  40. Sümeyye Ildiz
    Mayıs 18th, 2010 at 00:26 | #48

    Merhaba Ilhan bey ben Sümeyye,21 yasindayim Viyanada yasiyorum ve sürekli ellerimle ayaklarim terliyor asiri bi derecede damliyor resmen terler elimden ve bu hayatimi cok kötü etkiliyor sürekli kapali ayakkabilar giyinmek zorundayim mimarlik okuyorum maket ve cizim yaparken herseyim pisleniyor ve hocalarimdan azar isitiyorum elimde olmayan nedenlerden dolayi
    burada doktora gittim bana su gibi bi ilac verdi elime sürmem icin ama elimi yikadigim gibi etkisi gidiyordu ayaklarda ise hic etki yapmiyordu sadece bembeyaz oluyordu baska bi yöntemide botox var dedi botox istemiyorum nedense icimde tuaf bi his var sizden bir termin yapip yazin tatile geldigimde görüsmek istiyorum belki tamamen gecirecek bir yöntem banada bula bilirsiniz cogu arkadaslarimiza buldugunuz gibi…

    iyi haberlerinizi bekliyorum
    saygilarimla
    Ildiz Sümeyye

    • Dr. İlhan Akaslan
      Mayıs 31st, 2010 at 23:34 | #49

      Sn Ildiz Sümeyye,
      Güveniniz için teşekkürler. Tatilde geldiğinizde size uygun bir tedavi seçeneği sunacağımızdan şüpheniz olmasın.
      Saygılarımla

  41. suat bozbay
    Mayıs 17th, 2010 at 12:28 | #50

    merhaba ilhan bey
    ben 44 yaşında kilosuyla boyu orantılı sporu çok seven sosyal bir insanım.bende terleme sonradan oldu,daha önce hiç terlemezdim.daha sonra ne zaman terleye başladım hatırlamıyorum.bende genel olarak yüz,koltuk altı terlemesi oluyor.el ve ayaklarımda terleme olmuyor.terlemeden sonra ellerim donuyor.örneğin top oynuyorum.öyle terliyorum ki formanın hakkını vermişsin diyorlar.kışın 100 mt soğuk ta yürüyorum biraz efor sarfediyorum.sıcak bir ortama giriyorum, hemen terliyorum.birde sonradan terleme olan kişide daha sonra geçermi,yoksa kurtulmak için mutlaka ameliyatmı olmak gerekiyor.herkesin bahsettiği refleks terleme genelde hangi bölgede oluyor.örneğin benim yüzüm ve koltuk altım çok terliyor,buda sosyal yaşantımı etkiliyor,karşınızdaki insan sizi bi kabahat işlemişsiniz gibi görüyor,yada öyle hissediyorsunuz.ameliyattan sonra refleks terleme yüzde veya koltuk altında olurmu.teşekkürler.

  42. destan
    Mayıs 16th, 2010 at 20:27 | #51

    Merhaba ben iyontoforez tedavisi gördüm ve eylül ayında tedavim bitti.şimdi ellerimin yavaş yavaş eski haline geldiğini görmekteyim.ayaklarımda da terleme var ama eldeki daha ağır basıyor tekrar iyontoforez olmak istemiyorum.hastanede yaptırdığım için oldukça masraflı oldu.aslında ameliyattan korkuyorum ama sanırım başka çarem yok.sağlık güvencem emekli sandığı çalışan.ameliyat ücreti nedir?bir de diyelim ki refleks terleme oldu sırt bölgesinde falan.bu dışardan hissedilebilecek kadar yoğun mudur yoksa sadece kişi hafif bi nem mi hisseder?çok teşekkürler.

    • Dr. İlhan Akaslan
      Mayıs 16th, 2010 at 21:55 | #52

      Sn Destan
      İyontoforez den memnun değilseniz, losyon veya botox seçeneklerini düşünebilirsiniz. Bu ikiside size sıcak gelmiyorsa muayene sonrası el terleneniz operasyona uygun ise operasyon tek çare olarak gözükmektedir. Refleks terleme aşırı terlemeye denir. Evet terleme bayağı çok olur.
      Saygılarımla

  43. ramazan
    Mayıs 15th, 2010 at 09:59 | #53

    mrb benim yanaklarım kelebek şeklinde ama büyük kelebek şeklinde kırmızı hiç geçmiyor en ufak birşeyde kızarıyor bu ameliyat gerçekten beni iyileştirirmi

  44. Burcu
    Mayıs 15th, 2010 at 09:58 | #54

    Merhaba İlhan bey;
    ben yaklaşık 3 sene önce klipsli ets ameliyatı oldum. daha önce aşırı derecede terleyen ellerimin terlemesi %99 oranında azaldı, hatta bitti diyebilirim. ama şimdi asıl sorun ayaklarım! %60 oranında azalması beklenirken eskiye göre artık daha aşırı terliyor. Yaz ayları ayakkabı benim için kabus haline geliyor. Bu durumda önerebileceğiniz bir yöntem var mıdır? botox ya da iyontoforez yöntemlerini araştırdım fakat etki sağlayıp sağlamayacağı konusunda bilgim yok. yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. iyi çalışmalar.

    • Dr. İlhan Akaslan
      Mayıs 16th, 2010 at 21:57 | #55

      Sn Burcu,
      Losyonu düşünün bence düzene sokabilirseniz en kolay ve ucuz bir yoldur. Ek olarak belirtmeliyim ki cildiye uzmanına görünmelisiniz ek bir rahatsızlık olamasın..? Mantar gibi…

  45. ayse
    Mayıs 15th, 2010 at 08:49 | #56

    merhabalar benim sorunumda yüzkızarması ama ole bole değil resmen kırmızı oluyorum. tıpkı sitenize koyduğunuz resimler gibi
    ayrıca öğretmenim bu yıl atandım ve bu yüzden bu yıl çok zorluk çektim.tanıdığım insanların yanında rahatım ama değişik biri olduğunda kırmızı olmaya başlıyorum boynumdan göğsüme kadar kızarıyorum .okulda çok zor oluyor konuşamaıyorum toplantılarda velilerle diğer öğretmenlerle konuşurken hemen kızarıyorum .bunun bı hastalık olduğunu bilmiyodm ben psikolojik geçer diyodm ama geçmiyo aksine daha da çok artıyo .ne yapacağımı bilmiyorum bu hastalığımı ne ailem ne erkek arkadaşım kimse bilmiyo .nasıl açıklayacağm bilmiyorm çünkü onların yanında normalim .bide bu yıl başka bi sehe atandım ailemden uzağım artık daha çok olmaya başladı tek çözüm ameliyat mı bana biraz yardımcı olurmusunuz çok zor durumdayım artık bazen olmeyi bile istiyorum çünkü ne okulumda ne de öğretmen çevremde saygım ve sosyal hayatım kalmadı hiç bir sey giyemiyorum bide bu yaz nişan olma durumumuz var çok çaresiz hissediyorum kendimi lütfen benimle ilgilenirseniz sevinirim.

  46. nur
    Mayıs 14th, 2010 at 12:02 | #57

    hocam mrb ben 21 yasındayım ve kebndimi bildim bileli yananklarım ve burnum bazen aynı anda bazen ayrı çok çok kızarıyo hayatımı mahvediyo baslıyo 2 saatte amamen geciyo ve bembeyaz oluyorum ve kısın hergün yazın daha az oluyo ve hiçbirşey yokken tv izlerken filan oluyor klipsli ets olmak istiyorum ama horner sendromu gelişir diye korkuyorum birde hocam ben tıp fak. öğrencisiyim ve hocalarım yüzün kızaran bölgelerinden parasempatıkler sorumludur diye ogrettiler kafam karıstı hatta parasempatıklerin kan damarları üzerindeki tek etkisi yuzun kızaran bolgelerindeymıs lutfen beni aydınlatırmısınız çok mutsuzum bu konuda

  47. orhan
    Mayıs 12th, 2010 at 19:32 | #58

    Merhaba İlhan bey benim sıkıntım ellerimde havalar ısınmaya başladığında elim terlemeye başlıyor bilmiyorum çok aşırı değil ama rahatsız edici oluyor ameliyatsız bi dedavi mümkünmüdür acaba şimdiden teşekkürler ederim.

  48. vildan ören
    Mayıs 11th, 2010 at 12:13 | #59

    Merhaba ben Vildan Ören 41 yaşındayım ve 2 çocuk annesiyim.Kendimi bildiğimden itibaren aşırı terleme sorunum vardı.Özellikle ellerim,ayaklarım ve tüm vücudum aşırı derecede terliydi.Okul dönemi ve çalışma hayatımda bunun sıkıntılarını çok yaşadım.4 yaşıdaki kızım bile yolda yürürken ”Anne elimi tutma ellerin çok ıslak” diyordu.1 yıldır İlhan hocamın sitesinde yazılarını takip ediyordum.En sonunda hocama giderek ameliyat olmak istediğimi söyledim.İlhan Hocam beni muayene ettikten sonra beni ameliyat için uygun bulmadığı söyledi ve ilaç tedavisini önerdi.Ama ben yinede ameliyat olmak istiyordum.Ama hocamı dinleyerek yazdığı reçeteyi eczanede aldım ve ilaca başladım. Şu an tedaviye başlayalı 6 gün oldu ve ben son 30 yıldır hiç olmadığım kadar kuruyum.1 kez bile elim,ayağım terlemedi.Terlemedn dışarıda rahatlıkla dolaşabildim.Hatta el kremi bile kullanabiliyor,çorapsız dolaşabiliyorum.
    İİlhan Hocam ilerideki günlerde daha rahat ve mutlu olacağımı söylüyor.Ben artık sadece Hocamın söylediklerini uygulayacağım.Şuan çok rrahat ve mutluyum İlhan Hocama ne kadar teşekkür etsem azdır.Böyle sorunun olanlara tavsiyem kesinlikle hocamdan yardım almalarıdır.Sayın Hocam benim bu derdimden kurtulmama yardımcı olduğunuz için çok teşekkür eder,Çalışmalarınızda başarılar dilerim.

  49. yeşim
    Mayıs 9th, 2010 at 22:43 | #60

    sevgili hocamm ben ögrenciyimm wee bıktım artık selpaklarlaaa sınava girmekten wee süreklı acıklama yapmaktan hoclaraa hayır her defasında kopya çekiyo muamelesı görüyorum ona üzülüyorumm çok şiddetlii terleleme warr ellerımdee we ayaklarımdaa ama anladıgım kadarıyla ele yapılınca bu tedavi ayakalrda yansıyomuss kolaltımda rahatsız edıyor aslında benii ama ellerım kadar degıl şu klipsli ets yöntmi bende düşünüyorum amaa nerelerde bu yöntem warr bilmiyorumm devlet hastanelerınde oluyor mu wee ücretlendirme nasıl oluyoo bilgilendirirseniz çok sevinirimm ilginiz için cok tesekkürlerrr…

  50. rıdvan
    Mayıs 9th, 2010 at 21:29 | #61

    meraba hocam,benim yüzüm başta olmak üzere sırt bölgemde aşırı terleme oluyo normal bir sıcaklıktaki ortamda bile su gibi oluyorum.ayrıca sosyal fobiliyim.ets ameliyatı olmak istiyorum sizce uygunmu.teşekkürler

Yorum Sayfaları
1 ... 8 9 10 11 12 ... 14
  1. Trackbacks henüz yok.
Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.